آموزش آرایش مخصوص خانم های شاغل

oprator1 ۱۴۰۰/۰۸/۰۷

آموزش آرایش مخصوص خانم های شاغل

 

آرایش مناسب محیط کار باید چگونه باشد؟

– باعث جلب توجه نشود.
– غلیظ و زننده نباشد.
– بعد از چند ساعت نماسد.
– مناسب با سبک کاری باشد.
– صورت را بیحال نشان ندهد و باعث ایجاد نشاط شود.

طبق تحقیقات انجام شده، خانم‌هایی که در ابتدای روز آرایش می‌کنند و به آراستگی خود در محیط کار اهمیت می‌دهند، اعتماد به نفس بالاتری پیدا می‌کنند و طی روز بازدهی بالاتری خواهند داشت.

منظور ما از آرایش فقط زیبایی صورت نیست. آرایش مناسب محیط کار به معنی آراستگی مو، پوست، صورت و لباس است.

– آراستگی موها در محیط کار باید به صورتی باشد که موها در صورت پراکنده نباشد و باعث ایجاد حواس‌پرتی نشود.
– به یاد داشته باشید که در محیط کار نباید موهای خود را مناسب با میهمانی‌ها آرایش کنید.
– سعی کنید تا حد امکان موهای خود را پشت سر جمع کنید و حالت رسمی‌تری به آن ببخشید.
– سعی کنید ریشه‌ موها و ساقه موهایتان دچار چند رنگی نباشد . ریشه‌های چند رنگ مو باعث می‌شود چهره شما آشفته و بهم ریخته نشان داده شود.
– اگر موهایتان دارای رنگ طبیعی است، و دارای تارهای سفید شده هستید، برای جوان‌تر به نظر رسیدن، تارهای سفید شده را رنگ کنید .
– سعی کنید هر روز به آراستگی ابروهای خود برسید و تارهای اضافی را از روی صورت بردارید.
– سعی کنید ابروهای خود را یک درجه روشن‌تر کنید تا صورتتان بازتر دیده شود.
– اگر ابرویتان دارای نقص است و از سایه استفاده می‌کنید، در کشیدن ابروهایتان اغراق نکنید و ضخیم نکشید زیرا این کار باعث می‌شود سنتان بالاتر دیده شود و صورتتان اخمو و خشن شود. کسانی که تاتو ابرو ( هاشور یا سایه ابرو) دارند، بهتر است از کشیدن مداد در ابروهایشان خودداری کنند.
– سعی کنید هر روز از مرطوب کننده پوست استفاده کنید مرطوب کننده پوست شما را براق‌تر و لطیف‌تر جلوه می‌دهد.
– از کرم پودر ‌های رنگ پوست خود استفاده کنید که باعث جلب توجه نشود. می توانید جهت صرفه جویی در وقت، از کرم بی بی یا سی سی استفاده کنید.
– سعی کنید از کرم پودر و پنکک به میزان کم استفاده کنید . زیرا استفاده زیاد از این لوازم در وسط روز باعث ماسیده شدن آرایشتان می‌شود.

– آرایش چشم در محیط کار اصلا نباید زیاد باشد . شما نهایتا مجاز به کشید خط چشمی کوچک در پشت پلک و استفاده از کمی ریمل هستید.
– خیلی از خانم‌ها به میزان آرایش چشم در محیط کار توجهی نمی‌کنند . زیاد آرایش کردن رد محیط کار باعث می‌شود که کار شما حرفه‌ای به چشم نیاید.
– اگر می‌خواهید چشمان طیعی‌تر و گیرا‌تری داشته باشید، با استفاده از مداد چشم گوشه چشم خود را خط چشم پر رنگی بکشید، سپس با استفاده از براش سایه، مداد را روی خط مژه خود فید کنید تا هم سایه کم‌رنگ‌تر شود و هم طبیعی‌تر به نظر برسد، حالا با استفاده زا ریمل گوشه‌های چشم خود را ریمل بزنید و به مژه‌های خود فرم دهید. پس از آنکه مژه‌ها فرم گرفتند، برای مرحله دوم ریمل، ریمل را به تمامی قسمت‌های مژه بزنید و تارها را از هم تفکیک کنید.
– در محیط کار از سایه‌های رنگی استفاده نکنید.
– اگر پشت پلکی کوتاه دارید و در فصل تابستان هستید، می‌توانید با کمی سایه روشن مثل سفید، شیری، نباتی، کرم به پشت پلک خود بزنید.

به صورت کلی آرایش چشم در محیط کار باید به اندازه‌ای باشد که در درجه اول شما را زیبا و آراسته جلوه دهد و در درجه دوم باعث جلب توجه همکاران نشود.

برای آرایش مناسب محیط کار در مورد ارایش لب‌ها در محیط کار سعی کنید در ابتدا اگر لبتان دارای پوسته‌های خشک شده است، آن‌ها را پاکسازی کنید، پوسته‌های اضافی را بردارید و با استفاده از مرطوب ‌کننده و آبرسان‌های مخصوص، از ترک خوردن لب‌هایتان جلوگیری کنید.
بعد از اینکه پوست لب‌ها شفاف و تازه شد، با استفاده از مقدار کمی بالم لب، سطح پوست لب را نرم و لطیف کنید.
برای رنگ دادن به صورت خود، از رنگ‌های صورتی ملایم، کالباسی، یاسی ، عسلی و گلی استفاده کنید.
برای آرایش مناسب محیط کار، از رژگونه با رنگ‌های گلبهی، صورتی و یا نارنجی کمرنگ استفاده کنید و روی برجستگی گونه بزنید. استفاده از رژ گونه صورتی، صورت شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد.
سعی کنید در محیط کار از رژ گونه‌های زرشکی، قهوه‌ای، طلایی استفاده نکنید.


زیبایی همیشه با آرایش نیست بلکه اراستگی  محیط کار بسیارمهم تر است. روز قبل از پوشیدن‌ لباس‌‌هایتان حتما دوش بگیرید و با استفاده از بادی اسپلش و مام‌های بدن پوست خود را خوشبو کنید.
از عطرهای خوشبو کننده روزانه استفاده کنید.
دقت کنید که از عطرهای تند و شیرین و تلخ استفاده نکنید بلکه شما بهتر است از عطرهایی استفاده کنید که طبع ملایمی دارند.
در استفاده از عطر، اغراق نکنید، زیرا امکان دارد در صورت استفاده اغراق‌آمیز از عطر، سبب شود که دیگر همکاران ناراضی باشند و اذیت شوند.

 

نتیجه گیری:

به صورت کلی در نظر داشته باشید که اگر خواهان آن هستید که در محیط کار خود، کلاس کاری و دیسیپلین خود را حفظ کنید، از آرایش‌های کمتر استفاده کنید، ولی همیشه آراسته و مرتب باشید، به ظاهر کفش و لباس خود رسیدگی کنید زیرا که آراستگی و آرایش فقط مختص صورت نیست بلکه آرایش مناسب محیط کار به خوشبویی و مرتب بودن هم است

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.