سامسونگ از اولین نمایشگر 12.4 اینچی رول‌شونده OLED خود برای موبایل‌ها رونمایی کرد

oprator1 ۱۴۰۲/۰۳/۰۸

سامسونگ از اولین نمایشگر 12.4 اینچی رول‌شونده OLED خود برای موبایل‌ها رونمایی کرد

شنیده ها حاکی از این است که سامسونگ دیسپلی ، به عنوان بزرگترین سازنده پنل‌های OLED در دنیا قصد دارد ؛ از یک نمایشگر با ابعاد 12.4 اینچی رونمایی کند . این نمایشگر از طراحی ویژه ای برخوردار است و به شکل رول شونده عرضه می شود. کمپانی ها می توانند از این مانیتور برای برای ساختن دستگاه های قابل حمل نظیر گوشی ها استفاده کنند. بر اساس گزارشات قرار است که سامسونگ دیسپلی این مانیتور را در رویداد هفته نمایشگرهای SID 2023 که در آمریکا برگزار می شود رونمایی کند.

اولین نمایشگر 12.4 اینچی رول‌شونده OLED

سامسونگ اولین نمایشگر 12.4 اینچی رول‌شونده OLED را در رویداد SID 2023 که در کالیفرنیا برگزار می شود را رونمایی کرد. این نمایشگر که از قابلیت منحصر به فرد رول شوندگی برخوردار است با نام Rollable Flex شناخته می شود.

این نمایشگر دارای پنل 12.4 اینچی OLED است. مهمترین ویژگی این محصول این است که می تواند عملا از موبایل به تبلت تبدیل شود. سایز این نمایشگر قابلیت این را دارد که 49 میلی‌ متر به 254.4 میلی‌ متر است.

پنل Rollable Flex سامسونگ برخلاف دیگر نمایشگرهای تاشو و رول شونده که قابلیت تا 3 برابر افزایش شایز را دارند می تواند تا 5 برابر افزایش سایز داشته باشد . براساس گفته های این کمپانی این پنل دارای یک طراحی فوق العاده است که بر روی محور شکل O، انجام شده است. این طراحی به صرت کتیبه ها می باشد و همین امر باعث شده که از حجم زیاد انعطاف پذیری برخوردار باشد.

بر اساس توصیحات سامسونگ دیسپلی مهم ترین قابلیتی که در این دستگاه می توانید مشاهده کنید سهولت در حمل آن است. قابلیت رول شوندگی آن موجب شده است که کاربران بتوانند به سادگی آن را با خود حمل کنند.

اولین نمایشگر با حسگر اثر انگشت و ضربان قلب داخلی سامسونگ

همانطور که قبلا اشاره کردیم دیسپلی به عنوان غول دنیای نمایشگرها اولین مانیتور OLED را که مجهز به تکنولوژی داخلی و ردیابی قلب و عروق و اثر انگشت است را رونمایی کرده است. این پنل OLED جدید دارای سنسورهای نور Organic PhotoDiode می باشد. وجود این قابلیت باعث می شود که کمپانی سامسونگ دیگر احتیاجی به نصب حسگرهای اثر انگشت جداگانه در بخش زیری پنل های OLED نداشته باشد. این عمر موجب شده سامسونگ بتواند در هزینه ها و فضای داخلی دستگاه های خود به میزان زیادی صرفه جویی کند.

با توجه به ابنکه تکنولوژی سنسورهای نوری ، به صورت جدید در هر پیکسل این OLED تعبیه شده است ، این قابلیت را دارد که اطلاعات ضربان قلب یا اثر انگشت را از چند انگشت مختلف به صورت همزمان تشخیص دهد. این دستگاه از قابلیت احراز هویت بیومتریک بسیار دقیقی برخوردار است. شما می توانید به وسیله ی آن فشار خون را با دقت بالایی تشخیص دهید.

این پنل OLED تازه تولید شده این امکان را برای کاربران به وجود می آورد، که به شکل همزمان سطوح استرس کاربران را اندازه گیری کند. در آینده بسیار نزدیک می توانند از این پنل های OLED در گوشی های هوشمند استفاده کنند.

جالب است بدانید این غول کره ای محصولات دیگری را در این رویداد رونمایی کرده است. محصولاتی مانند پنل های OLED که از قابلیت تا شوندگی به داخل یا خارج برخوردار هستند. در حال حاضر گوشی های هوشمند تاشو مانند  Galaxy Z Fold 4 از این فناوری برخوردار هستند. با توجه به قابلیت تاشوندگی پنل‌های Flex In & Out به داخل و خارج ، گوشی هایی که از این پنل ها بهره می گیرند نیازی ندارند که به یک پنل اضافه برای نمایشگر کاور خود مجهز شوند

اتمام/

4 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.