میکاپ حرفه‌ ای: چطور مثل یک آرایشگر ماهر آرایش کنیم

oprator1 ۱۴۰۰/۰۸/۰۶

کوچک‌ترین قدم‌ها می‌تواند گاهی تفاوتی بزرگ در نحوه‌ی به نظر رسیدن ظاهر شما ایجاد کند. ما پژوهش‌های زیادی انجام داده‌ایم تا به شما کمک کنیم آرایش‌تان چیز آسی از آب در بیاید. از ترفندهای آرایشگری پیشرفته تا تفکیک مراحل انجام یک میکاپ بی نقص… همه را با ما همراه باشید و بخوانید.
چگونه میکاپ یا آرایش درست و کاملی داشته باشیم

کلید انجام اصول پایه‌ای میکاپ به کارهای مقدماتی و آماده سازی شما بر می‌گردد. هر چقدر بر روی اینکه آماده سازی چه اندازه حیاتی است تاکید کنیم باز هم کم است چون کار شما را بسیار راحت تر می‌سازد و مجبور نخواهید بود خیلی سخت روی درست کردن جزئیات ریزی کار کنید که ممکن است پوست‌تان از قبل از آن‌ها برخوردار باشد. آماده سازی شامل پاکسازی، سایه روشن، و مرطوب کردن صورت پیش از انجام هر گونه میکاپ است. اقدامات و مراحل زیر بی نقص هستند، و اگر حتی پنج دقیقه برای آماده شدن فرصت دارید، در اندک زمانی می‌توانید یک حرفه‌ای بشوید. حالا بیایید بپردازیم به قسمت جالب ماجرا.

بر اساس ترجیح و تمایل شخصی‌تان، می‌توانید از هر کدام از محصولات که خوشایندتان نیست صرفنظر کنید. اما به هر طریق، ما یک برنامه‌ی روتین میکاپ گام به گام کامل برای شما فراهم آورده‌ایم. یادتان باشد: آگاهی داشتن از نوع پوست مهم است، تا اینکه بتوانید محصولاتی درست و مناسبی را برای پوست‌تان انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر پوست‌تان چرب است، از میکاپ‌هایی که پایه‌ی آبی دارند استفاده کنید چون گزینه‌ی مناسبی برای‌تان خواهند بود. زیبا رویان دارای پوست خشک هم می‌توانند از فرومول‌هایی که پایه‌ی روغنی دارند استفاده ببرند. و اگر شما جز کسانی هستید که پوست حساس دارند، همیشه میکاپ‌های حداقلی برای شما وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به کار ببندید.
راهنمای آموزشی گام به گام برای انجام یک آرایش و میکاپ بی نقص و کامل

بخش ۱: رسیدن به پایه و زیرساختی بی نقص
۱. گام اول: پوست‌تان را آماده‌سازی (زیرسازی / بتونه کاری) کنید

گام اول انجام هر میکاپی استفاده از بتونه (زیرساخت) است. انجام این کار پوشش اولیه را بهتر می‌کند، بافت پوست‌تان را نرم می‌کند، منافذ را به حداقل می‌رساند، و طول عمر میکاپ‌تان را افزایش می‌دهد. اگر قرار است بدوید یا تعریق داشته باشید، استفاده از زیرساخت و بتونه کاری یک امر ضروری است.

۲. گام دوم: از کرم‌پودر استفاده کنید

کرم‌پودری را انتخاب کنید که با رنگ پوست‌تان هماهنگ است و آن را با استفاده از قلم موی کرم‌پودر روی پوست بتونه کاری شده بمالید. حتما محصولات را به خوبی در سطح صورت، فک و گردن ترکیب کنید تا اینکه یکدست شود و شبیه دلقک به نظر نرسید! اگر کبودی‌ّها یا لکه‌های سرسختی روی پوست‌تان دارید، همیشه می‌توانید برای پایان کاری خوشایند و یکدست از ساخت پوشش بیشتر بهره ببرید. این قانون طلایی را یادتان باشد که – هرچه کمتر بهتر! این بهترین توصیه در رابطه با کرم پودر است دوستان.
۳. گام سوم: زمانی برای کانسیل کردن (پنهان‌سازی) اختصاص بدهید

از کانسیلری استفاده کنید که رنگش از رنگ پوست‌تان کمی روشن تر باشد تا اینکه هر ناحیه‌ای از صورت را که به کار کردن نیاز دارد روشن و یکدست کند. با استفاده از قلم موی کانسیلر، محصول را زیر چشم‌ها و به شکل یک مثلث وارونه بمالید و خوب آن‌ها را ترکیب کنید. کمی از کانسیلر را روی لکه‌های سیاه و سایر لک و پیس‌های صورت بزنید، و مطمئن شوید لبه‌ها را آنقدر خوب ترکیب کرده‌اید که انگار کانسیلر استفاده شده به خورد کرم پودر رفته است.

برای پوشش سبک و ناحیه‌ی گسترده‌ای از صورت‌تان مثلا زیر چشم‌ها، از یک کانسیلر مایع استفاده کنید. برای پوشش بیشتر و در ناحیه‌های کوچکتر کانسیلرهای غلیظ یا فشرده استفاده کنید.
۴. گام چهارم: نحوه‌ی زیرسازی (کرم پودر) را تعیین کنید

اگر پوست معمولی دارید، می‌توانید کمی کرم پودر روی ناحیه‌ی T صورت‌تان بمالید. هرچند، استفاده از پودر زیرسازی برای سایر قسمت‌های صورت نیز مفید و مناسب است. برای مالیدین یکدست پودر روی صورت و گردن‌تان از یک قلم مو استفاده کنید.

جا دادن پودر فشرده درون کیف دستی‌تان کار راحتی است، و فقط چند ضربه‌ی قلم مو در طول روز می‌تواند به حفظ درخشندگی پوست‌تان کمک کند.


بخش دوم: مشخص کردن ویژگی‌های چهره

وقتی زیرسازی درستی کرده باشید، آن وقت زمان مشخص کردن ویژگی‌های زیبای چهره‌تان و برجسته کردن آن‌ها است.
۱. چشم‌های‌تان را بزرگتر کنید

حتما از خط چشم و ریملی استفاده کنید که پوست‌تان را لکه یا سیاه نمی‌کند.

– با استفاده از خط چشم، خط پلک بالایی و گوشه‌های بیرونی مژه‌های پایین را خط بکشید. برای پخش کردن مواد خط چشم و جلوگیری از به وجود آمدن خطوطی که توی ذوق می‌زند از یک قلم مو استفاده کنید.

– برای فر کردن مژه‌های‌تان از مژه فرکن استفاده کنید.

– برای باز نگه داشتن فوری چشم‌های‌تان و کمک به بیدارتر و روشن‌تر به نظر رسیدن از یک پوشش ریملی استفاده کنید.

– می‌توانید کمی از سایه‌ی چشمی خنثی را روی پلک‌های‌تان بمالید تا ظاهری کامل‌تر پیدا کنید.
۲. ابروهایی شیک و جذاب درست کنید

تاکید کردن بر ابروها بلافاصله به چهره‌ی شما ساختاری خوب و منسجم می‌بخشد. اگر ذاتا پوستی تیره دارید، و ابروهایی که به اندازه‌ی کافی مشخص هستند، پس بهتر است از این مرحله صرفنظر کنید. اما اگر ابروهای‌تان کم پشت و نازک است، می‌توانید از مداد ابرو یا پماد ابرو برای پر کردن آن‌ها استفاده کنید.

– از مداد یا محصولی استفاده کنید که با ابروهای‌تان هماهنگی نزدیکی داشته باشد.

– برای ایجاد موهای ریز و کوچک در فواصل خالی ابروها از ضربه‌های کوتاه استفاده کنید.

– برای ترکیب کردن و زدودن اضافات محصول و یکدست کردن آن بر روی ابروها جهت داشتن ظاهری طبیعی از قلم موی میکاپ استفاده کنید.

– وقتی ابروها را پر کردید، می‌توانید از ژل ابرو برای ثابت نگه داشتن‌شان استفاده کنید.

– همچنین می‌توانید کمی هایلایتر زیر طاق ابروها بمالید تا باعث برجستگی بیشتر آن‌ها بشود.
۳. یک گًله رنگ قرمز (رژ گونه) به صورت‌تان بیفزایید

رنگ قرمز به پوست گونه‌های‌تان درخشندگی می‌بخشد و باعث می‌شود شاداب‌تر و سالم تر به نظر برسد. برای مالیدن رژ گونه به گونه‌های‌تان از یک قلم مو استفاده کنید. از ترکیب شدن رنگ‌ها با هم اجتناب کنید – اگر از پودر برای زیرساخت پوست‌تان استفاده می‌کنید، بهتر است پودر گونه به کار ببرید و اگر در زیرساخت پوست‌تان هیچ پودری به کار نبرده‌اید، از کرم بلاش (کرم گونه) استفاده کنید.

برای دستیابی به درخشندگی قابل توجه می‌توانید روی استخوان‌های گونه و در امتداد پل بینی زیر استخوان‌ها ابرو کمی هایلایتر یا لومینایزر (برنزه کننده) بمالید.
۴. سبک و سیاق لب‌ها را مشخص کنید

پیش از آنکه چیزی به لب‌ّهای‌تان بمالید، حتما از مرطوب بودن آن‌ها با استفاده از یک مرطوب کننده لب (بالم لب) اطمینان حاصل کنید. از رنگی برای لب‌ها استفاده کنید که با پوست‌تان سازگار باشد. اگر می‌خواهید رژ لب خالی بزنید، سعی کنید رنگی مناسب با پوست‌تان انتخاب کنید.

و سرانجام میکاپ شما کامل شد، و حالا آماده هستید که بیرون بروید و با افتخار قدم بردارید! راحت بود نه!؟ فقط با انجام چند مرحله، می‌توانید به این ظاهر باب عکس گرفتن برسید. بسته به فضا و موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید می‌توانید میزان و غلظت آرایش تان را کم و زاید کنید.

اما نکته اینجاست: همیشه یک زمان‌هایی هست که اوضاع خوب پیش نمی‌رود. در چنین لحظاتی، همیشه باید چند ترفند در آستین داشته باشید تا گندی را که زده‌اید جمع و جور کنید. بیایید به بررسی بعضی از این ترفندها بپردازیم.
توصیه‌ها: پیشگیری از اشتباهات آرایشی و برطرف کردن آن‌ها
– استفاده از کرم پودر برای زیرسازی

ابتدا اینکه، سعی نکنید ظاهری کم رنگ‌تر یا تیره‌تر داشته باشید. از رنگ دقیق و مناسب کرم پودر برای پوست‌تان استفاده کنید تا از اولین و یکی از رایج‌ترین اشباهات جلوگیری کنید – یعنی رنگ اشتباه برای زیرسازی.

راه درست برای انتحاب رنگ کرم‌پودر آن است که کمی از آن را با نوک انگشت بردارید و روی فک یا گردن‌تان بمالید. اگر وقتی خوب جذب شد نتوانستید آن را ببینید، یعنی رنگ مناسب صورت شما است. همیشه محصول را به خوبی روی صورت‌ گردن و بخش‌هایی از سینه که بیرون می‌ماند بمالید تا رنگ‌ها با هم سازگار و منطبق شوند. اگر دست‌هایی تیره رنگ دارید، می‌توانید کمی از آن را روی دست‌های‌تان نیز بمالید.
– خط لب

این یکی از خجالت‌آورترین اشتباهاتی است که می‌شود مرتکب شد. قرار است برای بهتر دیده شدن لب‌ها روی خطوط طبیعی آن خطی معمولی بکشید. برای آنکه لب‌های‌تان بزرگتر به نظر برسد لازم نیست مثل کیلی جنر آرایش کنید! بلکه از رنگی خنثی یا خطی استفاده کنید که یک درجه از رنگ طبیعی لب‌های‌تان روشن‌تر است.
– کندن بیش از حد ابروها

لطفا در حالی که می‌خواهید به ابروهای‌تان سر و شکلی بدهید آرامش تان را حفظ کنید تا گند نزنید و دست آخر ظاهری پیدا نکنید که از فرسخ‌ها فاصله داد بزند انگار که با چیزی تیز ابروهای‌تان را کنده‌اید! از رنگی استفاده کنید روی صورت‌تان طبیعی به نظر می‌رسد و برای پر کردن ابروها از ضربه‌های کوتاه و آرام استفاده کنید.
– رژ گونه

در صورتی که در زدن رژ گونه افراط کرده‌اید، از یک پودر کامپکت یا فشرده برای تصحیح رنگ استفاده کنید. قرار نیست شبیه دلقک‌ها به نظر برسید!
– رژ لب

وقتی می‌خواهید رژ لب‌تان را روشن‌تر و سبک‌تر کنید، یک برگ دستمال کاغذی بردارید، آن را از وسط تا بزنید و بین لب‌های بالا و پایین‌تان قرار دهید و آن را ببوسید.
– آرایش چشم‌ها

وقتی سایه‌ی چشم می‌زنید، یادتان باشد که آن را تا میان ابروهای‌تان بالا نکشید. وقتی خط چشم می‌کشید، خط مربوطه را تا آنجا که ممکن است نزدیک لبه‌ی چشم‌های‌تان بکشید تا بهترین ظاهر را پیدا کنید.

خانم‌ها، امیدوار هستیم باعث شده باشیم بعضی از این توصیه‌ها و نکته‌ها در حافظه‌ی شما ماندگار شود. ما یک سری از گام‌های ساده را برای کمک به شما جهت انجام میکاپ یا آرایشی بهتر فراهم آوردیم تا بار بعد که خواستید با ظاهری متفاوت از خانه بیرون بزنید از آن‌ها استفاده کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.